EVLER, AŞKLAR, GÖÇLER…

evler, aşklar, göçler

Bugün hem çok heyecanlı hem de çok mutluyum. Uzun yıllardır birlikte kalem oynattığım sevgili KİLTABLET ekibiyle ortak çalışmamız olan öykü kitabımız “Evler, Aşklar, Göçler” okucusuyla buluşuyor. Bir fikirle, aslında bir hayalle, yola çıktık. Bizi yazmaya sevgili hocamız Nalan Barbarosoğlu davet etmişti. Kendi adıma çok keyif aldığım bir yolculuk, bir keşif yaşadım. Kitap satış için dağıtıma hazırlanıyor ama ben dayanamıyorum ve basın bültenini hemen paylaşmak istiyorum.

Prens Adaları olarak gruplanan Burgaz, Kınalı, Heybeli ve Büyükada İstanbul’un çok önemli bir varlığıdır. Biz içlerinden Heybeliada için öykülerimizi hazırladık. Öncesinde Akillas Milas’ın çizimlerinin izinde adım adım adayı dolaştık. Sonrasında her biri evi sahiplendik. Tarihini araştırdık ve nihayetinde bu öyküler ortaya çıktı. Her ne kadar Heybeliada’yı mekân olarak alsak da; “Evler, Aşklar, Göçler” kitabında anlatılan hikâyeler tüm yerinden yurdunudan olmuşlar için geçerli öyküler anlatır bence.

Dili, dini, etnik kimliği farketmeksizin tüm insanlar için…

BASIN BÜLTENİ:

Adalı Yayınları’ndan yeni bir Heybeliada kitabı: Evler, Aşklar, Göçler

Kiltablet yazarlarının kaleme aldığı Heybeliada öykülerinden oluşan Evler, Aşklar, Göçler okurla buluştu.

Adalı Yayınları ile Heybeliada Halk Kütüphanesini Koruma Derneği’nin iş birliğiyle hazırlanan ve önsözünü Ayşe Sarısayın’ın yazdığı kitapta; Arif Kâmil Olgun, Billur Akgün, Canan Kuzuloğlu, Dilek Yılmaz, Elvan Arpacık, Meltem Uzunkaya, Nezir Suyugül, Nurdan Atay, Özkan Binol, Sultan Deliklitaş, Yasemin Pforr, Yeşim Narter, Yurdagül Şahin ve Zeki Paralı’nın öyküleri yer alıyor.

Kiltablet yazarları, Derneğin 2018 yılı için hazırladığı ve Akillas Milas’ın “Heybeliada’nın Yitip Giden Evleri” çizimlerinin yer aldığı Ada takviminden yola çıkarak artık sadece fotoğraflarda, çizimlerde ve Adalıların hafızalarında yaşayan evlere içeriden baktılar, değişik dönemlerde geçen öykülerinde bu evlerin yaşamlarını yeniden kurguladılar.

            Bahriyelisinden balıkçısına, bahçıvanından duvarcısına farklı karakterleriyle Ada evlerinin, zorunlu göçlerin, yarım kalan aşkların öyküleri…

        Sesler kesildi, bir ıssızlık çöktü Ada’ya. Bahçeye yanımıza geldiklerinde derin bir keder ve hüzün vardı hepsinin gözlerinde. Büyükannem daha fazla dayanamadı, ağlamaya başladı. Büyükbabam ıhlamur ağacını gösterdi.

            “Bu annen!” Diğer tarafına döndü, ceviz ağacını gösterdi. “Bu da ben!”

            Bastonunu iki eliyle birden tuttu, ayakta zor duruyordu.

            “Bu ağaçları sökebilir misin toprağından?” Sesi titriyordu. “Söktün diyelim, götürdüğün yerde kök salabilir mi yeniden?”

            Yurdagül Şahin’in “Bir Eylül Akşamıydı” adlı öyküsünden

            “Çocukluk aşkı işte. Kali de ne yapar eder büyükbabamın su getireceği saatlerde etrafta olurmuş. Veysel büyükbabam tenekeleri küplere boşaltırken, yoldan mevsimine göre topladığı çiçekleri, öğretmenlere çaktırmadan bir köşeciğe bırakırmış. Kali de okuldaki diğer kızlarla birlikte akşamüstleri Ada’da gezintiye çıkarmış. Kaşla göz arasında, kuyu başında, hâlâ durur, değirmi bir taş var, gezintiden topladığı çiçeklerden birkaçını onun üzerine, büyükbabama bırakırmış. Büyükbabam eve her akşam Kali’nin bıraktığı çiçeklerle dönermiş.”

            Elvan Arpacık’ın “Büyülü Su” adlı öyküsünden

KÜNYE:

KİTAP ADI: EVLER, AŞKLAR, GÖÇLER

YAYINEVİ: ADALI YAYINLARI VE HEYBELİADA KÜTÜPHANESİ KORUMA DERNEĞİ

YAZAN: KİLTABLET EKİBİ

EDİTÖR: SERENAD DEMİRHAN

ÇİZİMLER: AKİLLAS MİLAS

KAPAK FOTOĞRAFI: HÜSEYİN SARISAYIN

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir